Sunday, August 15, 2010

Peniruan yang Kreatif

Perniagaan yang berteraskan MLM lebih menekankan kepada peniruan atau duplikasi.Saya lebih suka mengelarkannya sebagai peniruan kratif. Cuba kita lihat dan kaji perniagaan Francais sperti KFC dan MC Donald. Walau ke mana sahaja anda pergi ataupun berada, sama ada dalam ataupun luar negeri, restoran KFC dan Mc Donald meneyedikan perkhidmatan dan produk makanan yang sama.Sama dlm smua segi iaitu sama dari pada segi susuanan peralatan , produk , pakaian pekerja dan lain-lain lagi. Malahan resipi juga sama. ni yang dikatakan sebagai peniruan atau duplikasi yang sebenar.
Begitu juga dengan francais manusia yang dijalankan berkonsepkan MLM ini. Proses peniruan berlaku dari upline kepada downline secara turun temurun. Sebab itula, bagi berjaya dlm MLM tidak perlukan segulung ijazah tetapi memerlukan peniruan secara turun-menurun. Namun begitu, jadila seperti JEPUN. Meniru dan buat yang lebih baik lagi. inilah peniruan kreatif. Tiru Upline dan buat lebih canggih dan baik lagi.


Anda Sebenarnya Bukan Menaja.

Pada zahirnya,anda menaja prospek. Tetapi, secara falsafahnya anda bukan menaja. Anda melakukan 10 perkara yang baik dan mulia . Perkara itu adalah.

MEMBUKA PELUANG HIDUP SUKSES
Apabila anda menunjukkan perniagaan MLM ini,anda sebenarnya memberikan peluang kepada prospek anda ke arah kehidupan yang lebih sukses.Kehidupan yang sukses ini yang menjadi idaman setiap mannusia d muka bumi ini.Kehidupan sukses ini terbina apabila anda mengikuti gerak kerja dan kursus yang ditawarkan oleh syarikat.Kursus ini yang membentuk peribadi anda menjadi insan yang berjaya.

MENUNJUK PELUANG MERAIH KEBEBASAN KEWANGAN.
Apabila anda memperkenalkan pernigaan MLM ini, anda sebenarnya menunjukkan peluang kepada orang lain meraih kebebasan kewangan.Jika selama ini ramai yang mengeluh dan menderita kerana masalah kewangan, kini MLM merupakan jalan keluar dan penyelesaian masalah tersebut.

MENUNJUK PROSPEK PELAN PEMASARAN.
Apabila anda memperkenalkan perniagaan MLM ini, anda sebenarnya menunjukkan prospek anda pelan pemasaran yang sememangnya sudah lama diamalkan lebih 10 tahun dahulu oleh mana-mana syarikat MLM

BERKONGSI PELUANG MENGUBAH KEHIDUPAN.
Apabila anda memperkenalkan perniagaan MLM, anda sebenarnya berkongsi peluang mengubah kehidupan yang apada mulanya prospek anda langsung tidak ketahui.

MENAWARKAN KEHIDUPAN CERAH DI MASA HADAPAN.
Apabila anda memperkenalkan pernigaan MLM, anda sebenarnya menawarkan kehidupan yang berjaya, maju dan bertuah pada masa hadapan.

MEMBERIKAN KEHIDUPAN YANG BERMAKNA
Apabila anda memperkenalkan pernigaan MLM, anda sebenarnyanya memberikan satu kehidupan yang bermakna,Jika dahulunya prospek anda hidup tanpa arah tujuan, kini dia ada arah yang hendak dicapainya.

MEMBUKA MINDA PROSPEK
Apabila anda memperkenalkan perniagaan MLM, anda sebenarnya membuka minda prospek anda bagi berjaya yang pada dahulunya tidak ada keyakinan langsung bagi berjaya.

MENUNJUK IMPIAN YANG BOLEH DICAPAI.
Apabila anda memperkenalkan pernigaan MLM, anda sebenarnya menunjukan mereka impian yang boleh dicapai dalam masa yang tidak lama.

MEMBINA KEYAKINAN DAN KEPERCAYAAN.
Apabila anda memperkenalkan pernigaan MLM, anda sebenarnya menolong prospek anda membina keyakinan dan kepercayaan pada diri sendiri yang selama ini belum pernah mereka rasakan.

MEMBERII HADIAH KEBEBASAN.
Apabila anda memperkenalkan perniagaan MLM, anda sebenarnya memberikan prospek anda satu hadiah iaitu kebebasan yang dapat dimanfaatkan selama-lamanya melebihi nilainya daripada emas dan permata.

Alpha lipid Lifeline: Produk Paling Hebat, Pemenang Expert winner sebanyak 4 Kali
Slim Diet 2 : Produk slim paling murah dan anda kena Makan untuk Kurus.Pemegang Rekod Dunia dlm penurunan Berat badan 64kg sebulan.



Sekian

Mohd Idham Bin Ismail
Ruby Exe club
013-8907123
Health dan Wealth Consultant.
www.alphalipid.org
www.slimdiet2.com
www.alphalipidbiz.net


1 comment:

  1. satu hujah yg boleh membakar jiwa utk berjya...
    mcm x yg mustahil lagi utk berjaya kalau sudah baca ni blog.. sgt bagus dan positive !!!

    proud of you bro !
    ;)

    ReplyDelete