Wednesday, February 11, 2009

Mari Kita Berpikir?? Best Positif Thinking~

Mari kita berfikir lagi bah....

Kali ini bandingkan Mana Satu Lebih Berbaloi:
Senario A: Jikalah saya bekerja makan gaji sebagai Pensyarah Farmasi yang hanya bergaji RM3300 sebulan, paling banyak gaji jika dapat jadi Head Department/Ketua Unit ialah RM12,000 sebulan. Jangan harap nak jadi Dekan, sebab kena ada PHD....so sebab itu saya hanya kerja sebagai pensyarah di Kolej Mahsa sekejap je. Saya hanya kerja makan gaji di kolej tersebut dari August 2007 hingga May 2008.
Senario B: Ketika mula-mula menjalankan Bisnes Alpha Lipid, saya hanya meraih pendapatan RM500 sahaja sebulan! (July 2007-RM500 sahaja bonus saya terima!). Tetapi bonus Terkini ialah RM45,000 sebulan (Bonus bulan November lepas!!). Ini belum kira jumlah pendapatan saya semasa Royalti Pertama(Mac08)=RM23,000 dan Royalti Kedua(Sept08) =RM100,000.
Alhamdulillah kini saya dapat memandu kereta idaman BMW 5series.Mana satu lebih berbaloi buat?Jika anda juga bekerja makan gaji....anda perlu fikir sendirilah...jika hidup sekadar nak hidup takpe lah makan gaji...TETAPI...jika anda hidup untuk mengejar IMPIAN dan CITA_CITA yang BESAR dalam Hidup ini....elok anda berbuat sesuatu yang LEBIH BERMAKNA dalam hidup anda....
Berbaloi sangat jika anda melibatkan diri dalam bisnes Alpha Lipid Lifeline ini. Semakin ramai leader dalam bisnes ini mendapat pendapatan bulanan berpuluh ribu ringgit dan malah ramai dah dapat tukar kereta baru, kereta idaman dan juga dapat banyak membantu orang jadi sihat dan bantu orang lain buat duit yang cukup banyak.Kami dalam bisnes ini bukan hendak buat duit sahaja, kami MEMBINA MASA DEPAN kami di sini. Dan yang lebih PENTING masa depan kami di sini amat CERAH dan CEMERLANG berbanding jika kami kerja makan gaji!!

( PETIKAN INI DIPETIK DARIPADA BLOG SALAH SATU DIAMOND EXECUTIVE CLUB MEMBER EN.WAN HAMIDI YANG DULUNYA BEKERJA SEBAGAI AHLI FARMASI )

PETIKAN INI UNTUK MEMBERI SEMANGAT DAN INSPIRASI KEPADA AHLI BARU ALPHA LIPID DI MANA EN.WAN HAMIDI JUGA BERMULA DARIPADA BAWAH UNTUK MENEMPAH KEJAYAAN SEKARANG.

No comments:

Post a Comment