Tuesday, August 25, 2009

SELAMAT BERPUASA UNTUK MUSLIMIN DAN MUSLIMAT



Dibulan ramadan ini kami seperti biasa juga , menjalankan bisness alpha lipid ni.. permintaan di bulan ramadan sangat menggalakkan.. kerana kebanyakan memerlukannya..

Begitula juga kami seperti biasa berkongsi kebaikan dan peluang menjana income lumayan daripada bisness ini.
Saya ingin mengambil kesempatan ketibaan bulan mulia Ramadhan al-mubarak dengan mengucapkan Selamat Beribadah di bulan ini. Kita semua berpuasa dan bersolat tarawih secara beramai-ramai. Ini menunjukkan kepentingan beramal ibadat secara jamaah(berkumpulan).
Ada yang bertanya “Bagaimana mengamalkan Alpha Lipid Lifeline di bulan puasa ini?”
Cara penggunaan Alpha Lipid Lifeline di bulan puasa adalah seperti berikut:
a) Sewaktu Sahur –minum dulu Alpha Lipid Lifeline shake segelas. Ambillah 2 scoop atau lebih untuk membantu anda mendapat tenaga sepanjang hari. Selepas minum Alpha Lipid anda boleh terus makan sahur anda. Tapi sekiranya anda tidak punya masa untuk memasak, lebih MUDAH dan SIMPLE sekiranya anda hanya meminum Alpha Lipid Lifeline segelas yang cukup complete dari segi nutrisi keperluan seharian badan anda.
b) Sewaktu Berbuka Puasa- selepas berbuka dengan buah tamar dan sedikit air kosong, anda eloklah terus minum Alpha Lipid Lifeline 2 scoop shake sebelum anda menjamah makanan lain. Pengambilan minuman Alpha Lipid Lifeline sebagai pembuka puasa adalah cara yang paling bijak sebab ianya makanan yang paling berkhasiat dan complete. Selepas berbuka anda boleh terus solat Maghrib dahulu, biar perut anda tidak terkejut jika anda terus meratah pelbagai juadah yang dihidang. Janganlah anda leka berbuka puasa sehinggakan solat Maghrib terlepas! Selepas solat Maghrib barulah anda menjamah juadah berbuka puasa. Dengan cara ini anda dapat membantu kesihatan usus anda cara yang baik.
c) Selepas solat tarawih dan sebelum tidur- di bulan Ramadhan ini kita banyak beribadah spt solat, tadarrus dan pelbagai aktiviti lain lagi. Eloklah anda ambil segelas Alpha Lipid Lifeline lagi sebelum tidur atau selepas solat tarawih.Itulah serba sedikit cara penggunaan Alpha Lipid Lifeline di bulan puasa ini. Yang paling PENTING, pastikan sewaktu pengambilan Alpha Lipid Lifeline, perut anda kosong, jadi waktu yang paling sesuai ialah sewaktu berbuka puasa dan sewaktu sahur sebelum anda memakan makanan lain.
Untuk siapa Alpha Lipid Lifeline ini Bagus di bulan puasa ini?
1. Ia sangat bagus untuk pesakit kencing manis (diabetes) kerana Alpha Lipid akan memberikan tenaga sepanjang hari kepada mereka.
2. Alpha Lipid dapat membantu memberi tenaga sepanjang hari, puasa anda lebih bertenaga dan anda tidak mudah penat.
3. Bagus untuk warga tua yang sakit-sakit sendi terutama ketika hendak mengerjakan solat tarawih. InsyaAllah pergerakan sendi-sendi lebih lancar dan boleh solat dengan sempurna sehingga 20 rakaat itu boleh dibuat tanpa penat!
4. Untuk ibu-ibu. Ibu yang mengandung perlukan nutrisi yang mencukupi untuk bayi dalam kandungan. Ibu yang banyak membuat persediaan juadah berbuka puasa, amatlah elok ambil Alpha Lipid untuk tenaga berterusan.
5. Untuk GASTRIK. Bagi mereka yang ada gastric, insyaAllah anda boleh berpuasa dengan sempurna kerana Alpha Lipid akan melindungi usus anda dari gastrik di siang hari. Bapa saudara saya dulu sentiasa ada masalah gastric sewaktu puasa, tapi sejak ada Alpha Lipid, masalah gastric dah OK. Beliau boleh berpuasa spt biasa.
6. Untuk Kanak-Kanak yang baru mula berpuasa.
HUBUNGI SAYA,
MOHD IDHAM BIN ISMAIL
ALPHA LIPID DISTRIBUTOR.
PENGGUNA ALPHA LIPID.
( 013-8907123 )

No comments:

Post a Comment