Wednesday, February 3, 2010

DREAM CHASER!!!

Dreamchaser - Kejar IMPIAN anda!



Bisnes Yang Memerlukan Modal yang kecil sahaja tapi yang lebih PENTING perlu IMPIAN BESAR!

Biasanya sesebuah perniagaan konvensional seperti kedai runcit, stesen minyak,restoran memerlukan modal yang BESAR paling tidak mesti ada dalam RM50,000 hingga rm500,000 (petrol station). Memang modal yang besar diperlukan untuk memulakan perniagaan, itu belum kira keperluan ada lesen, syarikat sdn bhd, akaun tahunan , pemasaran dan lain-lain lagi untuk mengaut keuntungan berpuluh ribu (untung bersih) atau beratus ribu (untung bersih).

Tetapi dengan perniagaan MLM/Network Marketing seperti Alpha Lipid+SD2 ini, jika beli 30tin Alpha Lipid anda perlu modal rm4500. Jika anda beli kombinasi 20tin Alpha Lipid +12tin SD2 jumlahnya RM4296 sahaja diperlukan! Itupun jika anda tiada wang tunai, anda boleh gunakan kad kredit (bank punya wang) untuk memulakan bisnes ini. (seperti saya buat 2 tahun dulu!) Saya pun join bisnes ni sebab takde duit, dan Nampak peluang yang baik untuk saya capai IMPIAN saya.

Modal dalam empat ribu lebih ini bukanlah besar sangat, sebab itu mudah untuk sesiapa sahaja join bisnes ini. Malah jika tiada modal langsung pun (teruk sangat tahap kewangan anda!) anda boleh join juga jadi ahli rm50 tapi anda kena rajin cari orang untuk menjadi pelanggan produk Alpha Lipid atau SD2.

Sebenarnya modal tidak lah berapa PENTING untuk BERJAYA dalam apa jua perniagaan. Kita lihat semua usahawan berjaya seperti Tony Fernandes (AirAsia), Michael Dell (DELL), Bill Gates (Microsoft), dan lain-lain lagi usahawan, mereka semuanya asalnya tiada wang! Tetapi yang ada dalam diri mereka ialah ‘BURNING DESIRE’ to succeed and achieve their DREAMS and GOALS.

Yang penting apabila anda join bisnes network marketing seperti kami, anda tidaklah perlu menjadi seperti mereka di atas yang berani mengambil ‘calculated risk’ seperti mengambil hutang bank berpuluh jutaan malah beratus jutaan ringgit/dolar!

Yang Paling PENTING anda PERLU ada dalam diri anda KEINGINAN dan IMPIAN yang CUKUP BESAR untuk Berjaya! Apabila IMPIAN dan KEINGINAN anda amat BESAR maka segala rintangan, halangan, cabaran dan masalah akan menjadi kecil kepada anda sebab anda sudah ada KEYAKINAN TINGGI bahawa anda akan berjaya suatu hari nanti.

Inilah sifat USAHAWAN YANG BERJAYA. Kesemua usahawan yang saya sebut tadi, mereka percaya kepada produk mereka seperti AirAsia, DellComputer&Microsoft Windows dan mereka begitu “PASSION” mempromosikan produk mereka.

Samalah juga dalam bisnes ini, anda mesti sendiri cuba produk Alpha Lipid atau SD2 dan anda yakin dengan produk tersebut dan anda melakukan promosi dengan penuh keyakinan dan passion. Pasti anda akan BERJAYA!

Biarlah orang nak kata apa tentang anda, itu tak penting! Yang Penting anda bergerak kearah mencapai IMPIAN dan CITA-CITA anda. Biarlah banyak rintangan yang dilalui, anda tetap lalui kesusahan itu kerana selepas kesusahan, pasti akan datang kesenangan! Tuhan Maha Mengetahui bahawa anda IKHLAS dan DIA mengetahui anda benar benar mahukan Kejayaan! Bukankah Tuhan itu Maha Mendengar dan Maha Mengetahui doa dan usaha kita. Anda Pasti akan BERJAYA….YAKINLah pertolongan Tuhan itu hampir!

Buat mereka yang baru join bisnes ini, teruskan perjuangan mengejar IMPIAN anda! Jangan sesekali give up dalam menuju IMPIAN anda! BESARkan IMPIAN anda!

Buat mereka yang belum join, yang masih lagi tercari-cari cara untuk mencapai IMPIAN seperti memandu kereta idaman, membeli rumah idaman, melancong ke luar Negara FREE!, membina bisnes Global dan lain-lain Impian anda, eloklah anda cuba bisnes ini, kerana risikonya satu! Bisnes ini akan tetap berkembang juga walaupun anda tidak join! Lebih baik anda join dan buat bersama kami dari tengok orang lain buat dan berjaya.

Pesanan saya, jika hendak BERJAYA, ikutilah orang yang dah BERJAYA seperti kami! IMPIAN anda MESTI BESAR dan berusaha mencapa IMPIAN itu adalah keutamaan anda!

Jika sudah lama anda bekerja dan sudah bosan makan gaji dan anda tidak berupaya mencapai IMPIAN anda sebab boss anda menyekat kebolehan dan had gaji anda, maka bisnes inilah ‘vehicle’ untuk anda mencapai IMPIAN anda! Sebab gaji/bonus komisyen dalam bisnes ini TIADA HAD dan anda tiada BOSS dalam bisnes ini, anda adalah BOSS sendiri!

Kami yang dah berjaya melalui bisnes ini sentiasa bersedia membantu anda, memberikan tunjuk ajar kepada anda sekiranya anda betul-betul serious dalam mencapai IMPIAN anda!

ARE YOU READY? WHY YOU STILL PROCRASTINATE? Do not waste time, NOW is the time to CHANGE and Time to go for YOUR DREAMS and GOALS!!


Sekian dulu dari saya pada HARI ini.


MOHD IDHAM BIN ISMAIL (Dreamchaser)
RUBY Executive
013-8907123

No comments:

Post a Comment